Hujjat nomi
Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан "О внесении изменений и дополнений в некоторые решения Правительства Республики Узбекистан (постановление Президента Республики Узбекистан от 15 февраля 2017 года № ПП-2777 «О мерах по дальнейшему совершенствованию денежного обращения и развитию расчетов с использованием банковских пластиковых карточек»)"
 To`liq ro'yxatga qaytish
Hujjat turiQaror
Hujjatni qabul qiluvchi tashkilotO'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi
Hujjat muallifiO‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi
Muhokama boshlanishi (sana)2017-03-14 17:57:26
Muhokama yakunlanishi (sana)2017-03-29 00:00:00
Hujjat ko'rinishiNHH loyihasi
Hujjatning joriy holatiMuhokama yakunlangan

О внесении изменений и дополнений в некоторые решения Правительства Республики Узбекистан (постановление Президента Республики Узбекистан от 15 февраля

В соответствии с постановлением Президента Республики Узбекистан от 15 февраля 2017 года № ПП-2777 «О мерах по дальнейшему совершенствованию денежного обращения и развитию расчетов с использованием банковских пластиковых карточек» Кабинет Министров постановляет:

1. Внести изменения и дополнения в некоторые решения Правительства Республики Узбекистан, согласно приложению.

2. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на заместителя Премьер-министра Республики Узбекистан Р.С. Азимова.

Премьер-министр

Республики Узбекистан А. Арипов

ПРИЛОЖЕНИЕ

к постановлению Кабинета Министров

Республики Узбекистан

от «__» ________ 2017 г.

Изменения и дополнения, вносимые в некоторые решения Правительства Республики Узбекистан

1. Пункт 2 Постановления Кабинета Министров Республики Узбекистан от 5 августа 2002 г. № 280 «О мерах по дальнейшему сокращению внебанковского оборота денежных средств» (СП Республики Узбекистан, 2002 г., № 8, ст. 46) изложить в следующей редакции:

«2. Предоставить право должностным лицам органов государственной налоговой службы и Департамента по борьбе с налоговыми и валютными преступлениями при Генеральной прокуратуре Республики Узбекистан осуществлять, по согласованию с Республиканским советом по координации деятельности контролирующих органов, краткосрочные оперативные проверки соблюдения правил торговли и сдачи наличной выручки в оптовой и розничной торговле, общественном питании и сфере платных услуг. При этом краткосрочные проверки по вопросам искусственного завышения или снижения цен в зависимости от формы оплаты наличными денежными средствами или по пластиковым карточкам, применения контрольно-кассовых машин, расчетных терминалов, а также выдачи в установленном порядке талонов и чеков, своевременной и в полном объеме инкассации наличной выручки, в соответствии с установленным порядком, проводятся органами государственной налоговой службы без специального разрешения Республиканским советом по координации деятельности контролирующих органов.

Совету Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятам областей, городов и районов по выявленным налоговыми органами фактам нарушения установленных правил торговли и сдачи наличной выручки принимать жесткие меры в установленном законодательством порядке.».

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Esemuratov Anvar Избасарович 2017-03-27 18:54:15
Предлагается убрать из словосочетания "краткосрочные оперативные проверки" слово "оперативные", также словосочетание "правил торговли" заменить на "правил розничной торговли". Кроме того, поскольку Правила сдачи наличной выручки законодательными актами не установлены, а имеются отдельные нормативные акты, регулирующие данные отношения, предлагается после слов "правил торговли и" заменить на "действующего порядка сдачи наличной выручки"
Qabul qilindi 2017-03-28 15:05:43

2. В пункте 30 Положения о порядке осуществления оптовой и розничной торговой деятельности, утвержденного постановлением Кабинета Министров от 26 ноября 2002 г. № 407 (СП Республики Узбекистан, 2002 г., № 11, ст. 71) слова «В стационарных торговых точках должно быть обеспечено наличие» заменить словами «Розничная реализация товаров осуществляется с обязательным применением».

3. В Постановлении Кабинета Министров Республики Узбекистан от 13 февраля 2003 г. № 75 «Об утверждении Правил розничной торговли в Республике Узбекистан и Правил производства и реализации продукции (услуг) общественного питания в Республике Узбекистан» (СП Республики Узбекистан, 2003 г., № 2, ст. 15):

а) в Правилах розничной торговли в Республике Узбекистан (приложение № 1)

в пункте 21 слова «В стационарных торговых точках и объектах выездной торговли должно быть обеспечено наличие» заменить словами «Розничная торговля осуществляется с обязательным применением»;

пункт 23 дополнить абзацем следующего содержания:

«Запрещается искусственное завышение или снижение цен на реализуемые товары в зависимости от формы расчетов за них наличными денежными средствами или по пластиковым карточкам. При этом такие действия являются нарушениями установленного порядка применения расчетных терминалов по приему платежей по пластиковым карточкам и влекут ответственность, установленную законодательством.»

в пункте 189

дополнить абзацем третьим следующего содержания:

«- искусственного завышения или снижения цен на реализуемые товары в зависимости от формы расчетов за них наличными денежными средствами или по пластиковым карточкам;»;

абзацы третий-тринадцатый считать соответственно абзацы четвертым-четырнадцатым;

б) пункт 25 Правил производства и реализации продукции (услуг) общественного питания в Республике Узбекистан (приложение № 2) дополнить абзацем третьим следующего содержания:

«- искусственного завышения или снижения цен на реализуемые товары в зависимости от формы расчетов за них наличными денежными средствами или по пластиковым карточкам;»;

абзацы третий-восьмой считать соответственно абзацами четвертый-девятый.

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Rikhsiyev Elbek Raximberdi 2017-03-19 20:55:42
А каковы критерии определения "искусственного завышения или снижения цен" и так же "необоснованное завышение" в Админ.кодексе, который предусматривает наказание по этому пункту? Ведь в торговле на это идут по определенным, не зависящим от предпринимателей, причинам и может стоит сначала устранить их, а не вводить очередные НПА и контрольные мероприятия по сути дублирующие и так уже существующие?
Qabul qilindi 2017-03-28 15:06:25
Белгиланган тартибда кўриб чиқиш учун қабул қилинди

4. В пункте 10 Положения о Государственном налоговом комитете Республики Узбекистан, утвержденного постановлением Кабинета Министров от 21 мая 2010 г. № 98 (СП Республики Узбекистан, 2010 г., № 5, ст. 24):

а) в подпункте 10.3 после слов «а также своевременной сдачи наличной денежной выручки в банк» заменить словами «в том числе проверки по вопросам искусственного завышения или снижения цен на реализуемые товары и услуги в зависимости от формы расчетов за них наличными денежными средствами или по пластиковым карточкам, а также выдачей в установленном порядке талонов и чеков, своевременной и в полном объеме инкассации наличной выручки, в соответствии с установленным порядком»;

б) в подпункте 10.16 после слов «торговли и оказания услуг» дополнить словами «, в том числе проверки по вопросам искусственного завышения или снижения цен на реализуемые товары и услуги в зависимости от формы расчетов за них наличными денежными средствами или по пластиковым карточкам, а также выдачей в установленном порядке талонов и чеков, своевременной и в полном объеме инкассации наличной выручки, в соответствии с установленным порядком».

Tadbir nomiAmalga oshirish mexanizmiAmalga oshirish muddatiIjrochilar
1Разработка проекта нормативно-правового актаПроект постановления Кабинета Министров Республики Узбекистандо 14.03.2017 г.Государственный налоговый комитет
2Размещение нормативно-правового акта для обсуждения на Едином порталеРазмещение на Едином портале: уведомления о проведении обсуждения, графика, проекта постановления Кабинета Министров, опросного листа участников обсуждения14.03.2017 г.Государственный налоговый комитет
3Проведение обсуждения нормативно-правового актаОбсуждение проекта постановления Кабинета Министров на Едином портале14.03.2017 г. -29.03.2017 г.Государственный налоговый комитет и участники обсуждения
4Доработка нормативно-правового акта согласно предложениямОбобщение предложений участников обсуждения, доработка проекта и размещение окончательной редакции на Едином портале29.03.2017 г. -30.03.2017 г.Государственный налоговый комитет
5Согласование проекта нормативно-правового акта с заинтересованными министерствами и ведомствамиНаправление проекта постановления Кабинета Министров в соответствующие министерства и ведомства для согласования30.03.2017 г. - 03.04.2017 г.Государственный налоговый комитет, министерства и ведомства
6Внесение проекта нормативно-правового акта на утверждениеВнесение согласованного проекта постановления Кабинета Министров в Кабинет Министров Республики Узбекистан04.04.2017 г.Государственный налоговый комитет

So`rovnoma natijalari

Fikringizcha, taklif qilinayotgan loyiha qanday muammoni hal etishga qaratilgan? Ushbu muammo bugungi kunda ham dolzarbmi?Hech qanday muammoni hal qilmaydi aksincha yana muammo keltirib chiqaradi. Sababi kasallikka qarshi kurashish emas uni oldini olish kerak. Hech kim tadbirkordan nimaga naqd pulni bankka topshirmayapsan deb so`ramaydi. Eng avvalo shu savolni javobini hal qilish kerak. Hamma tadbirkor bankka topshirgan naqd pulini yana bankdan naqd ko`rinishda ololmasligini juda yaxshi biladi. Shuning uchun ataylab naqd pulni bankka topshirmaydi.
Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiquvchi davlat aralashuvi zaruratini talab qiluvchi omillarni qanchalik to’g’ri aniqlagan? Taklif etilayotgan tartibga solishning maqsadi tartibga solish orqali hal etilishi lozim bo’lgan muammo bilan qanchalik bog’liq? Sizning fikringizcha, normativ-huquqiy tartibga solish uning oldiga qo’yilgan maqsadlarga erishadimi?Tanqidchilar ijod bog`iga oy bolta bilan emas tok qaychi olib kirishlari kerak deb bekorga aytishmagan. Bu hujjat soliqchilarga hamma joyga oy bolta ko`tarib kirishiga ruxsat berishdan boshqa narsa qilmaydi.
Muammoni hal etishning tanlangan yo’li maqbulmi (shu jumladan, tadbirkorlik sub’ektlari uchun foydasi va zarari nuqtai nazaridan)? Davlat tomonidan tartibga solishdan ko’zlangan maqsadga erishishning boshqacha varianti mavjudmi? Agar mavjud bo’lsa, ulardan, Sizningcha, yanada kam xarajatlisi va (yoki) samaralirog’i bormi?Umuman maqbul emas. Turgan bitgani zarar bu hujjatni. Tadbirkorlar mahsulotlarni ulgurji olib chakana sotadi. Shunday ekan barcha ulgurji sotuvchilarni ayniqsa Toshkent shaxrida joylashgan O`rikzor, Abu Saxiy, Bek Baraka kabi bozorlarni va AKFA kompaniyasini qattiq nazoratga olish kerak. Chunki aynan shu joylarda naqd pulga boshqa narx, plastikka boshqa narx. Baliq boshidan sasiydi deb bekorga aytishmaydi. Agarda shu joylarda faqat naqdsiz to`lov qabul qilinishiga erishilsa hech bir tadbirkor naqd pulni bankdan yashirmaydi.
Sizningcha, taklif etilayotgan tartibga solish qaysi tadbirkorlik faoliyati sub’ektlariga daxldor (sub’ektlar turlari va sohalar bo’yicha, Sizning shahar yoki viloyatingizdagi, tumaningizdagi soni)?Barcha yakka tartibdagi tadbirkorlarga
Taklif etilayotgan tartibga solishni joriy qilish sohadagi raqobat muhitiga o’z ta’sirini ko’rsatadimi, sohada kuchlar taqsimotining asossiz ravishda o’zgarishiga olib keladimi? Agar o’zgartirsa, qanday qilib? Imkoniyat darajasida miqdoriy ko’rsatkichlarni keltirib o’tingSoliqchilar bilan til biriktirib faqat naqd pulda savdo qiladigan tadbirkorlar ko`payadi. Amalda shunday bo`layapti ham!!!!!
Davlat tomonidan tartibga solish sub’ektlarining majburiyatlari, javobgarligi qanchalik to’liq va aniq ifodalangan, shuningdek mas’ul davlat organlari tomonidan amalga oshiriladigan ma’muriy tartibotlar qanchalik tushunarli yozilgan, hokimiyat funktsiyalari va vakolatlari qanchalik aniq va har xil, tushunilmaydigan tarzda yozilganligiga baho bering. Taklif etilayotgan normalar boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga muvofiq emas yoki zid deb o’ylaysizmi? Agar shunday bo’lsa, bunday normalar va normativ-huquqiy hujjatlarni ko’rsatib o’ting.Prezidentimiz 2 ta ish o`rni yaratgan tadbirkorni boshimda ko`taraman deb tursayu bu yoqdan soliqchilar uni urib tushirishga tayyor bo`lsa bu qanaqa adolat. Nimaga O`zbekistonda hamma kasalik bilan shug`ullanadi? Nimaga sabab bilan hech kimni ishi yo`q???
Taklif etilayotgan normativ-huquqiy hujjat loyihasida davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari tizimida korruptsiya, boshqa huquqbuzarliklar sodir etilishi uchun sharoit yaratadigan, shuningdek tadbirkorlik sub’ektlari uchun ortiqcha ma’muriy hamda boshqa cheklovlarni joriy etadigan yoki joriy etishga sharoit yaratadigan, shuningdek tadbirkorlik sub’ektlarining asossiz xarajatlari yuzaga kelishiga olib keluvchi qoidalar bormi?Naqd pulni bankka topshirmaslik uchun tadbirkorlar soliqchilar bilan kelishib olishadi!!! Qo`llanilgan moliyaviy jarima tadbirkorlar bankrot qilib ular sonini kamayishiga olib keladi!!!
Sizningcha, mazkur normativ-huquqiy hujjat loyihasida belgilanayotgan talab va normalar ijrosini nazorat qilish bilan bog’liq qanday muammo va qiyinchiliklar vujudga kelishi mumkin? Unda tadbirkorlik sub’ektlarini himoya qilish mexanizmi nazarda tutilganmi?Soliqchilarni qonuniy reket qilishiga sharoit yaratib beradi. Ayrim soliqchilar shaxsiy manfaati uchun ham tekshirish o`tkazishiga olib keladi. Xohlagan joyida xohlagancha tekshirish o`tkazaveradi endi. Tadbirkorni huquqi 100% oyoq osti qilinadi endi.
Taklif etilayotgan tartibga solish kuchga kirishi uchun o’tish davri talab qilinadimi (agar talab qilinsa, uning muddati qancha), yangi tartibga solish kiritilishida muddat bo’yicha qanday cheklovlarni inobatga olish lozim?Bu hujjatni bekor qilish kerak,
Sizningcha, ayrim guruh shaxslariga nisbatan tartibga solishni joriy etishda qanday istisnolarni qo’llash maqsadga muvofiq? Tegishli asoslarni keltirib o’tingBirdan moliyaviy sanksiya qo`llamasdan oldin ogohlantirishlar berish tizimini yo`lga qo`yish kerak.
Vakolatli organ tomonidan aniqlashtirilishi zarur bo’lgan ko’rib chiqilayotgan normativ-huquqiy hujjat loyihasining aniq qoida va normalariga oid maxsus savollar.Nima uchun hamma soliqchilar faqat oqibat bilan kurashadi? Nimaga muammolarni sababini obyektiv o`rganmaysilar???
Tartibga solish ta’sirini baholash doirasida, Sizning fikringizcha, inobatga olinishi maqsadga muvofiq bo’lgan boshqa taklif va e’tirozlarToshkent shaxrida joylashgan O`rikzor, Abu Saxiy, Bek Baraka kabi bozorlarni va AKFA kompaniyasini qattiq nazoratga olish kerak. Chunki aynan shular qonunlarni doim buzadi. Aynan shu joylarda hamma tovarlar AQSH dollarining qora bozor kursida hisoblanadi va naqd pulga boshqa narx, plastikka boshqa narx. Agar shu joylarda tartib bo`lsa hamma joyda tartib bo`ladi!!! Bu joylar to`la nazoratga olinmas ekan 1000 hujjat qabul qilingani bilan foydasi yo`q!!!!!!!
JavobБугунги кунда, Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг “Ўзбекистон Республикаси Ҳукуматининг айрим қарорларига ўзгартириш ва қўшимчалар киритиш тўғрисида”ги Қонуни лойиҳаси манфаатдор вазирлик ва идоралар билан ҳамкорликда кўриб чиқилмоқда. Шу муносабат билан, мурожаатингизда келтирилган масалалар мазкур қарор лойиҳаси муҳокамаси жараёнида кўриб чиқилиши маълум қилинади.