Hujjat nomi
Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисида
 To`liq ro'yxatga qaytish
Hujjat turiQaror
Hujjatni qabul qiluvchi tashkilotO'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi
Hujjat muallifiO‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi
Muhokama boshlanishi (sana)2018-02-09 15:25:40
Muhokama yakunlanishi (sana)2018-02-24 23:59:00
Hujjat ko'rinishiNHH loyihasi
Hujjatning joriy holatiMuhokama yakunlangan

ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ

ВАЗИРЛАР МАҲКАМАСИНИНГ ҚАРОРИ

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисида

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 25 январдаги «Умумий ўрта, ўрта махсус ва касб-ҳунар таълими тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида»ги ПФ-5313-сон Фармони ҳамда 2018 йил 3 февралдаги “Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими маркази фаолиятини такомиллаштириш тўғрисида”ги ПҚ-3504-сон қарори ижросини таъминлаш, шунингдек, хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартибини янада такомиллаштириш мақсадида Вазирлар Маҳкамаси қарор қилади:

1. Вазирлар Маҳкамасининг 2000 йил 25 июлдаги 283-сон қарори (Ўзбекистон Республикаси КТ, 2000 й., 7-сон, 42-модда)нинг биринчи банди учинчи хатбошиси ўз кучини йўқотган деб ҳисоблансин.

2. “Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисида Низом” янги таҳрирда 1-иловага мувофиқ тасдиқлансин.

[ izohlar (2) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Зокиров Латиф Хамидуллаевич 2018-02-12 11:08:50

Ўтган давр мобайнида Ўзбекистон Республикаси ўзаро давлатлар аро келишувлар асосида қўшни давлатларда олий таълим муассасаларини очган эди, (билганларимдан бири Қирғизстон Республикасини Ўш шахридаги Ўзбек-Қирғиз Университети) ўз даврида Ўзбекистон фуқаролари шу каби ОТМларга ўқишга кирган ва хозирда нострификация масаласига дучор бўлган. Қарорда шундай ОТМлар дипломига эга бўлган шахслар учун (албатта бу ОТМлар ўзаро давлат битими доирасида ишлаган даври учун, кейинчалик бу битимлар бекор бўлиб кетган бўлса агар), уларнинг дипломларини истисно тариқасида Ўзбекистонда тан олинса яхши бўлар эди (юридик соха учун балким бу татбиқ этилмас), чунки ўзимизни фуқаролар - ўз давлатимиз томонидан очилган ОТМда ўқияпман деб ўйлаган ҳолда кейин шу муаммога дучор бўлганлиги ҳам сир эмас.

Alimardon Shamshiyev Alisherovich 2018-02-14 13:36:29

Қирғизистон Республикасини Ўш шахридаги Ўзбек-Қирғиз Университетида ўқиган юртдошларимизга Малака ошириш институтларида кайта тайёргарликдан ўтказиш контракт асосида бўлса, хамда кайта тайёргарликдан утса хар икки тарафга хам яхши булар эди.

3. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Таълим сифатини назорат қилиш давлат инспекцияси, Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги ҳамда бошқа манфаатдор вазирликлар ва идоралар бир ой муддатда ўзлари қабул қилган норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни ушбу қарорга мувофиқлаштирсин.

4. Мазкур қарорнинг ижросини назорат қилиш Ўзбекистон Республикаси Бош вазирининг ўринбосари Қ.В.Акмалов зиммасига юклатилсин.

Ўзбекистон Республикаси

Вазирлар Маҳкамасининг “Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисида”ги Қарорига1-илова

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисида

НИЗОМ

Умумий қоидалар

1. Мазкур Низом Ўзбекистон Республикасининг «Таълим тўғрисида»ги Қонунига мувофиқ ишлаб чиқилган бўлиб, хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги 1992 йил 1 январдан сўнг берилган ҳужжатларни тан олиш ҳамда уларни нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартибини белгилайди.

[ izohlar (2) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Джуматов Алишер Нигматович 2018-02-12 15:54:53

Пункт противоречит статье 4 Гражданского кодекса Республики Узбекистан, которая предусматривает, что акты гражданского законодательства не имеют обратной силы и применяются к отношениям, возникшим после введения их в действие. В силу части 2 этой же статьи Гражданского кодекса, на отношения, возникшие до введения в действие закона,закон распространяется лишь в случае, когда это прямо предусмотрено законом. Очевидно, что постановление Правительства - это не закон.

Джуматов Алишер Нигматович 2018-02-23 20:31:12

Существует Методика антикоррупционной экспертизы проектов нормативно-правовых актов (Минюст, № 2745). Согласно подпункту "з" пункта 5 этой Методики, установление в проектах подзаконных актов норм, которые согласно законодательству должны быть регламентированы законодательным актом, является коррупциогенным фактором. Придание проекту постановления обратной силы (в нарушение порядка, установленного статей 4 Гражданского кодекса) является коррупциогенным фактором.

2. Ушбу Низом умумий ўрта ва ўрта махсус, касб-ҳунар ва олий таълим ҳужжатларига тегишлидир.

3. Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш деганда ваколатли давлат органларининг Ўзбекистон Республикасининг бутун ҳудудида ушбу ҳужжатларнинг қонуний кучга эга эканлигига розилиги тушунилади.

6. Хорижий давлатларнинг умумий ўрта ва ўрта махсус таълим тўғрисидаги ҳужжатларини тан олиш Қорақалпоғистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги, вилоятлар халқ таълими бошқармалари ва Тошкент шаҳар халқ таълими бош бошқармасида ташкил этиладиган комиссиялар томонидан амалга оширилади.

Хорижий давлатларда умумий ўрта таълим (9-синф) босқичидан кейин 10, 11 ва ундан юқори синфларни тугалламасдан келган фуқароларнинг (кейинги ўринларда тўлиқсиз ўрта маълумот деб юритилади) таълим ҳужжатлари (маълумотнома ёки баҳолар табели)ни тан олиш Қорақалпоғистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги, вилоятлар халқ таълими бошқармалари ва Тошкент шаҳар халқ таълими бош бошқармасида ташкил этиладиган комиссиялар томонидан амалга оширилади.

Хорижий давлатларнинг умумий ўрта ва ўрта махсус маълумот тўғрисидаги ҳужжатларини тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тегишли комиссиялар томонидан ариза ва маълумот тўғрисидаги ҳужжатнинг асл нусхаси, унинг нотариал тасдиқланган давлат тилидаги таржимаси асосида мурожаат қилинган кундан бошлаб энг кўпи билан икки ҳафта муддатда амалга оширилади.

Тегишли комиссиялар талабгорларнинг умумий ўрта ва ўрта махсус маълумоти тўғрисидаги ҳужжатларини тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тўғрисидаги хулосасини қабул қилганидан кейин маълумот тўғрисидаги ҳужжатлар асли ҳужжат эгасига қайтарилади.

Комиссия хулосаси Давлат инспекциясига юборилади ва уч иш кун муддат ичида тегишли қарор қабул қилишга асос бўлади. Комиссиялар бутун ўқув йили давомида фаолият кўрсатади ва ўз иши ҳақида Давлат инспекциясига ҳисобот беради.

7. Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) қуйидаги ҳолларда тўғридан-тўғри (махсус синовларсиз) амалга оширилади:

Ўзбекистон Республикасининг халқаро шартномалари, Ўзбекистон Республикаси Президентининг ҳужжатлари, Вазирлар Маҳкамасининг қарор, фармойиш ва баённомалари асосида хорижий давлатларда таълим олган;

Ўзбекистон Республикаси Президентининг ҳужжатлари, Вазирлар Маҳкамасининг қарорлари билан Ўзбекистон Республикаси ҳудудида фаолият юритишига рухсат этилган хорижий давлатларнинг олий таълим муассасаларида таълим олган;

мутахассисларни мақсадли тайёрлаш учун хорижий давлатлар томонидан ажратилган квоталар (грантлар)га мувофиқ тасарруфида олий таълим муассасалари бўлган вазирлик ва идораларнинг йўлланмалари асосида таълим олган;

халқаро тан олинган ташкилотларнинг олий таълим муассасалари рейтингида биринчи 1000 талик рўйхатига киритилган, Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги ҳамда Давлат инспекциясининг қўшма қарори билан ҳар йили рўйхати тасдиқланадиган таълим муассасаларида таълим олган битирувчиларнинг таълим тўғрисидаги ҳужжатлари.

[ izohlar (4) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Otamurodov Shavkat Nusratillayevich 2018-02-12 10:26:38
Қайси рейтинглар "халқаро тан олинган" деб ҳисобланишини аниқ кўрсатиш мақсадга мувофиқ.Чунки турли рейтинг агентликлар рейтинг натижалари фарқланади. (масалан, THE, QS, ARWU)
Maxmudov G'olib Saidovich 2018-02-12 16:41:10

1-банд бўйича Ўзбекистон Республикасининг халқаро шартномалари, Ўзбекистон Республикаси Президентининг ҳужжатлари, Вазирлар Маҳкамасининг қарор, фармойиш ва баённомалари асосида хорижий давлатларда таълим олганлар дипломи махсус синовларсиз нострификация қилинади. Бундай имкониятга эга бўлмаган аммо шундай талабалар билан хорижда битта олийгоҳда, бир хил дастурлар асосида ўз ҳисобидан ўқиганлар дипломи махсус синов асосида нострификация қилинадими.

Бабажанов Фаррух Қадамбоевич 2018-02-17 20:52:26

масалан QS EECA рейтингларини хам

Abdugaforov Yusuf Abdugaforovich 2018-02-19 23:39:44

Агар талабгор ўзини мутахассис йўналиши бўйича узлуксиз камида беш йиллик иш стажига эга бўлса махсус синовларсиз тўғридан - тўғри нострификация қилиниши лозим.

8. Давлат инспекцияси ва Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги тегишли хорижий давлатларнинг давлат рўйхатида турган (легализация ёки аккредитация қилинган) ўрта махсус, касб-ҳунар ва олий таълим муассасалари тўғрисидаги маълумотни олдиндан тайёрлаб қўйишлари лозим. Бунинг учун юқорида номлари қайд этилган идоралар белгиланган тартибда Ўзбекистон Республикаси Ташқи ишлар вазирлиги ҳамда элчихоналар ва ваколатхоналарга мурожаат қилишлари мумкин.

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Abdugaforov Yusuf Abdugaforovich 2018-02-14 23:49:51

Ўзбекистон Республикаси таълим муассасаларига қабул қил­иш бўйича Давлат комиссиясининг 2002 йил 16 июлдаги 3-сон баённомаси қарорида «Нодавлат мақомидаги олий ўқув юртлари томонидан берилган дипломларни қайси давлатга қарашлилигидан қатъи назар, нострификация қилиш таъқиқлансин» деб кўрсатилган. Ушбу Қарор ўқишни эркин танлаш Конституциявий ҳуқуқ ва манфаатларни бузмоқда. Бгунги кунда, кўпгина чет давлатдаги нуфузли олий ўқув муассасалари нодавлат ҳисобланади.

9. Хорижий давлатларда касб-ҳунар ва олий таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақидаги 2-иловага мувофиқ шаклдаги аризага қуйидагилар илова қилинади:

ҳужжат эгасининг шахсини тасдиқловчи ҳужжат нусхаси;

хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжат ва унинг иловасининг асл нусхаси (ўтилган ўқув курслари ва уларнинг ҳажми, якуний баҳолар, амалиёт, курс ва битирув малака ишлари рўйхати, ўқув жараёнининг бошқа бажарилган талаблари кўрсатилиши лозим);

хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжат ва унинг иловасининг Ўзбекистон Республикаси давлат тилига нотариал тасдиқланган таржимаси;

хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) учун тўлов тўланганлигини тасдиқловчи ҳужжат.

Ариза қабул қилингандан кейин таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжат ва унинг иловасининг асли ҳужжат эгасига қайтарилади.

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги касб-ҳунар ва олий таълим ҳужжатларини тан олиш ва нострификациялаш бўйича ариза онлайн шаклда ҳам қабул қилинади. Бунда Давлат инспекциясининг расмий веб-сайтида интерактив хизматлар орқали ариза онлайн режимида рўйхатдан ўтказилади. Онлайн режимида рўйхатга олинган ариза ва ҳужжатлар махсус экспертизага берилади ва таълим олган муассасасига расмий сўров хати юборилади.

Онлайн режимида ариза берган ва ҳужжат топширган талабгорларнинг ҳужжатлари нострификациялашга тавсия этилганда ариза берувчи ҳужжатлар аслини Давлат инспекциясига топшириши шарт.

[ izohlar (3) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 21:15:20

1. Oxirgi xat boshi tushunarsiz: ariza beruvchi qaysi hujjatlarni Inspeksiyaga topshiradi? Xorijiy davlatda olgan olgan diplomi va ilovasining asl nusxalarini hammi? 2. Onlayn hujjat topshirishni yo'lga qo'yishdan maqsad ariza beruvchilarga qulaylik yatarish bo'lsa, onlayn ariza qabul qilingandan keyin hujjatlarning asl nusxasini talab qilish ortqicha deb hisoblayman.

Abdullaev Aziz Nosirovich 2018-02-22 21:41:12

Японияда таълим олганлик тўғрисидаги дипломимда ва унинг иловасининг асл нусхасида ўтилган фанлар ва баҳолар тўғрисида маълумот мавжуд. Диплом ишим мавзуси ҳақида ёзилмаган, ўқиш пайтида амалиёт ўтмаганмиз. Лекин, университет Япониянинг 4000га яқин университетлари ичида 24 ўринда туради.

Менинг фикримча, қуйидаги талабни қайта кўриб чиқиш ва жаҳон тажрибасига яқинроқ мослаштириш мақсадга мувофиқдир, чунки Давлат инспекцияси томонидан қўйилаётган ушбу талабнинг айрим қисми чет эл мамлакатлари таълим ҳужжатларида мавжуд бўлмаслиги мумкин, бу эса талабаларга нострификация жараёнида ноқулайликлар яратиши мумкин. Илтимос, ушбу қисмни қайта кўриб чиқинг: хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжат ва унинг иловасининг асл нусхаси (ўтилган ўқув курслари ва уларнинг ҳажми, якуний баҳолар, амалиёт, курс ва битирув малака ишлари рўйхати, ўқув жараёнининг бошқа бажарилган талаблари кўрсатилиши лозим)

Shamsieva Khurshida Zakhirjanovna 2018-02-23 12:57:37

В некоторых странах (в частности, медицинское образование Индии) в магистерских программах изучается один предмет по выбранной специализации, соответственно после окончания не выдается вкладыш с пройденными предметами, часами и оценками.

[ izohlar (3) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 21:21:05

Loyihadagi birinchi gap tushunarsiz. Bizdagi oliy ta'limning o'qitiladigan fanlar soni va hajmi bo'yicha "o'ziga xos" ekanligini va deyarli hech qaysi davlatda bunchalik ko'p fan, bunchalik ko'p miqdorda o'qitilmasligini hisobga olsak, Yevropa, AQSH, Osiyoning rivojlangan davlatlarining hech qaysi oliy ta'lim muassasalari dasturi bizdagi tegishli yoki turdosh yo'nalishlar o'quv dastturlariga mos kelmasligi aniq, bu degani xalqaro reytinglarda 1000likka kirmagan OTMlar bitiruvchilari nostrifikatsiyadan umid qilmasa ham bo'ladi, degani.

Abdullaev Aziz Nosirovich 2018-02-22 21:56:28

ҳужжатнинг иловасида кўрсатилган фанлар ва махсус курслар Ўзбекистон Республикасида ушбу ёки унга турдош йўналишдаги мутахассисликлар бўйича тасдиқланган ўқув дастурига мос келиш-келмаслигини (умумкасбий ва мутахассислик фанлари бўйича).

Чет элда фанларни танлаш ҳуқуқи мавжуд. Талаба ўзининг қизиқишларидан келиб чиқиб фанлар танлайди. Иқтисодиётни ўқиётган талаба иқтисодиётга алоқаси бўлмаган (мусиқа, медицина, тарих) фанларни ҳам танлаб олиши мумкин, агар қизиқиши бўлса. Шунга талаба ўқиган фанлар мамлакатимиздаги ушбу ёки унга турдош йўналишдаги дастурларга тўғри келмаслиги мумкин. Шунга тепада тўғри ёзишди, 1000таликка кирмаган университетлар битирувчилари нострификациясиз қолиб кетиши мумкин. Ушбу талабни қайта кўриб чиқиш лозим.

Shamsieva Khurshida Zakhirjanovna 2018-02-23 12:58:10

Государственные образовательные стандарты, учебные планы, программы изученных учебных дисциплин, квалификационных характеристик Республики Узбекистан не всегда могут соответствовать образовательным стандартам зарубежных стран.

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Джуматов Алишер Нигматович 2018-02-23 21:04:50

В чем смысл представления документов о практической деятельности, если это по предлагаемому проекту не имеет никакого практического значения для процесса нострификации?

Смысл будет в том случае, если иностранные дипломы, обладатели которых работали в Узбекистане по специальности, указанной в дипломе, будут проверяться на соответствие образовательным стандартам Узбекистана, действовавшим на год получения этого диплома.

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Джуматов Алишер Нигматович 2018-02-23 20:57:10

В пункте 1 Положения предполагается предусмотреть, что нострификации подлежат документы об образовании, полученные после 1 января 1992 года. Из каких причин предлагается именно эта дата?

Нострификация предполагает установление тождественности уровня знаний, полученных обладателем иностранного документа об образовании, уровню знаний обладателя документа об образовании, полученного в Узбекистане. Уровень знаний по диплому о высшем образовании, полученному, например, в ТашГУ Узбекской ССР в 1970 году, или по диплому, полученному, например, 30 декабря 1991 года в будут ли соответствовать образовательным стандартам Узбекистана 2018 года? Конечно, не будут. Тогда почему дипломы 1970 и 1991 года предполагаются соответствующими действующим стандартам и имеют равные права как обладатели дипломов 2017 года?

Не следует ли сделать порядок, что иностранные дипломы 1992 года (при условии, что обладатели их работали по полученной специальности в Узбекистане) должны проверяться на соответствие образовательным стандартам Узбекистана 1992 года. Иностранные дипломы 2005 года - на соответствие стандартам Узбекистана 2005 года. И так далее.

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 21:45:05

1. "O‘quv rejalari va dasturlarining mazmuni hamda muvofiqligi" hamda "o‘zlashtirilgan fanlar hajmi (fanlarning nomi va soatlar miqdori)" talablari bo'yicha: bizdagi oliy ta'limning o'qitiladigan fanlar soni va hajmi bo'yicha "o'ziga xos" ekanligini va deyarli hech qaysi davlatda oliy ta'limda (bakalavriatda ham, magistraturada ham) bunchalik ko'p fan, bunchalik ko'p miqdorda o'qitilmasligini, talabaning auditoriyadagi yuklamasi bunchalik ko'p emasligini hisobga olsak, Yevropa, AQSH, Osiyoning rivojlangan davlatlarining hech qaysi oliy ta'lim muassasalari dasturi, fanlar hajmi, soatlar miqdori bizdagi tegishli yoki turdosh yo'nalishlar o'quv dasturlariga mos kelmasligi aniq, bu degani xalqaro reytinglarda 1000likka kirmagan OTMlar bitiruvchilari nostrifikatsiyadan umid qilmasa ham bo'ladi, degani.

2. "Kirish sinovlarining mavjudligi" talabi bo'yicha: aksar rivojlangan davlatlarda xorijiy talabalar OTMlarga kirish imtihonlarisiz qabul qilinadi.

3. "Imtihonlar va sinovlar tizimi" talabi bo'yicha: bizdagi OTMlarda amal qiladigan reyting tizimi (joriy nazorat, oraliq nazorat va hokazolar) dunyoning hech qaysi davlatida qo'llanilmaydi. Rivojlangan davlatlardagi OTMlarda aksar hollarda talabaning fan bo'yicha bilimi fan oxirida bitta kurs ishi yoki bitta imtihon bilan baholanadi.

4. "Ta’lim oluvchining o‘qish davridagi baholari (erishgan natijalari, reytingi, o‘zlashtirishi)" talabi bo'yicha: ko'p rivojlangan davlatlar OTMlarida o'qish haqiqatda qiyin ekanligini, bizga o'xshab talaba faqat kelib ketgani, seminarda o'qituvchining gapini qaytarib bergani va referat yoki kurs ishini internetdan ko'chirib begani uchun baho olmasligini hisobga olsak, xorijdagi OTMlarda talabalar biznikiga o'xshab 80-90 ball olishni orzu qilishmaydi, buning ustiga baholash tizimi ham tubdan farq qiladi: aksar hollarda 60dan yuqori ball (bizning ta'birimizcha "3" baho) "a'lo" hisoblanadi.

5. "Yakuniy malaka attestatsiyasining mavjudligi va darajasi" talabi bo'yicha: agar davlat imtihonlari nazarda tutilgan bo'lsa, rivojlangan davlatlar OTMlarida "davlat imtihoni" tushunchasi mavjud emas, talaba tegishli kreditlar sonini yig'ib bo'lgandan keyin diplom ishi yoki magistrlik dissertatsiyasi topshiradi.

6. "Qo‘shimcha ta’limning mavjudligi" talabida nima nazarda tutilayotganligi tushunarsiz.

Fikrimcha, ekspertizaga qo'yilayotgan bunday talablar natijasida ekspert xorijiy OTMni bizdagi OTM bilan formal jihatdan solishtiradi va bizdagi oliy ta'lim tizimiga o'xshagan tizim dunyoning hech qaysi rivojlangan davlatida yo'qligini hisobga olsak, xalqaro reytinglarda 1000likka kirmagan OTMlar bitiruvchilari yoki umuman nostrifikatsiya qila olmaydi, yoki korrupsiyani ishga solishga majbur bo'ladi.


[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 21:50:55

Bizdagi oliy ta'lim davlat ta'lim standartlari aksar holda zamonaviy fanlar rivojidagi ixtisoslashuvlarni hisobga olmaydi. Xorijda oliy ta'limda (ayniqsa magistraturada) fan tarmoqlari ichida ham ixtisoslashuv kuchli. Konkret misol: men xorijda "ta'limda baholash" yo'nalishi bo'yicha o'qiyapman, xorijda bu yo'nalish allaqchon alohida ixtisoslik sifatida tan olingan, bu yo'nalishda ilmiy ishlar yoqlanadi, ilmiy jurnallar chiqadi. Bizda (O'zbekistonda) esa bunday yo'nalishning o'zi yo'q. 17-bandning bunday talqin qilinishi yana subyektivizm va korrupsiyaga yo'l ochib beradi.

[ izohlar (7) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 21:54:57

Oxirgi xatboshi tushunarsiz. Masalan, bizda (O'zbekistonda) sitrqi o'qish shu paytgacha yo'q edi, hozir esa yana sirtqi bo'limlar ochilyapti. Xorijda sirtqi o'qiganlar nostrifikatsiya qila oladi yoki yo'qmi? Yoki rivojlangan davlatlarda ko'p universitetlar "blended courses" (kunduzgi va masofaviy ta'limning aralash shakli) taklif qilmoqda, bunday ta'lim bizda tan olinmaydimi? Umuman, ta'limga o'qitishning yangi, istiqbolli shakllari kirib kelmoqda, nega bunday shakllar O'zbekistonda tan olinmasligi kerak?

Bekmatov Akmal Kurbonmahmatovich 2018-02-16 23:38:45

Как будет осуществляться нострификация диплома степени (уровня) "Специалист (Специалитет)( выданный в Российском ВУЗе 2006-2012 г)?! К какой степени будет приравнен в Узбекистане?! Если порассуждать "Специалитет" полное высшее образование с минимальным нормативным периодом образования 5 лет и по окончанию присваивается специализация в конкрентом направлении.

Специалисты, в отличие от дипломированных специалистов, и магистры считаются выпускниками второй ступени высшего образования, они получают высшее профессиональное образование (магистры — углублённое высшее профессиональное образование), а бакалавры получают высшее профессиональное образование (более специализированное), они, как и дипломированные специалисты, поступавшие в вузы до 2011 года (сейчас приёма на программы подготовки дипломированных специалистов нет, остались только программы подготовки специалистов), считаются выпускниками первой ступени высшего образования. Окончание специалитета дает право работать по выбранной специальности, заниматься научной деятельностью или продолжать обучение в аспирантуре.

Этот вопрос необходимо учесть в этом документе и в таких случаях присуждать степень соответствующую степени в дипломе со всеми соответствующими правами .


Бабажанов Фаррух Қадамбоевич 2018-02-17 21:10:01

маълумот Узбекистон Республикаси конунчилигида кузда тутилмаган таълим шаклида олинган булса. Ушбу бандни чикариб ташлаш керак бу банд фукароларнинг конституциявий хукукларини чеклайди

Ibodov Oybek Ulugbekovich 2018-02-24 21:42:26

Ушбу банддаги«Ўзбекистон Республикаси қонунчилигида кўзда тутилмаган таълим шаклида олинган бўлса» деган сузларни олиб ташлаш лозим йоким чет эл олий таълим даргохларида сиртки, масофадан туриб тахсил олганларни бизнинг мамлакатимизда сухбат оркали йоким имтихон килиб дипломларини тан олинишига имкон яратишимиз лозим. Сабаби мамлакатимиз ривожланиб бормокда чет эл инвестицисияси хисобига янги чэт эл корхоналари купаймокда ва ушбу компанияларда замон талабларига мос келувчи кадрларга талаб юкори булади, даврнинг шиддад билан юксалишини инобатга олган холда бизнинг мамлакатимизда хам ишлаб сиртки ёки масофадан туриб укиб уз билимини ошириб олий маълумотга эга булиб борадиган талаба кадрлар купайиб боради. Охирги 10 йилдан ошик вактга сиртки булим Республикамизда тугатилганлиги сабабли 600000 дан ошик битирувчиларнинг 90 фоизи олий маълумотли булиш имкониятидан мосуво булиб келмокда хар йили атиги 60000дан ошик битирувчи олий маълумотли булиш имкониятига эга булади ёким битирувчиларнинг атиги 10 фоизи колган 90 фоиз битирувчи олий маълумотли була олмайди бутун умрга. Бизнинг мамлакатимизда хам сиртки булимлар очилиши ва масофадан туриб олий маълумот олиш шакли жорий килиниши хамда ушбу олинган дипломлар чет мамлакатларига тан олиниши тугрисида иш олиб борилиши лозим ва чет мамлакатларнинг олий таълим даргохларининг дипломларини тан олиниши замон талабларига мос килиб жорий этиш керак мамлакатимизда хам.

Ibodov Oybek Ulugbekovich 2018-02-24 21:42:27

Ушбу банддаги«Ўзбекистон Республикаси қонунчилигида кўзда тутилмаган таълим шаклида олинган бўлса» деган сузларни олиб ташлаш лозим йоким чет эл олий таълим даргохларида сиртки, масофадан туриб тахсил олганларни бизнинг мамлакатимизда сухбат оркали йоким имтихон килиб дипломларини тан олинишига имкон яратишимиз лозим. Сабаби мамлакатимиз ривожланиб бормокда чет эл инвестицисияси хисобига янги чэт эл корхоналари купаймокда ва ушбу компанияларда замон талабларига мос келувчи кадрларга талаб юкори булади, даврнинг шиддад билан юксалишини инобатга олган холда бизнинг мамлакатимизда хам ишлаб сиртки ёки масофадан туриб укиб уз билимини ошириб олий маълумотга эга булиб борадиган талаба кадрлар купайиб боради. Охирги 10 йилдан ошик вактга сиртки булим Республикамизда тугатилганлиги сабабли 600000 дан ошик битирувчиларнинг 90 фоизи олий маълумотли булиш имкониятидан мосуво булиб келмокда хар йили атиги 60000дан ошик битирувчи олий маълумотли булиш имкониятига эга булади ёким битирувчиларнинг атиги 10 фоизи колган 90 фоиз битирувчи олий маълумотли була олмайди бутун умрга. Бизнинг мамлакатимизда хам сиртки булимлар очилиши ва масофадан туриб олий маълумот олиш шакли жорий килиниши хамда ушбу олинган дипломлар чет мамлакатларига тан олиниши тугрисида иш олиб борилиши лозим ва чет мамлакатларнинг олий таълим даргохларининг дипломларини тан олиниши замон талабларига мос килиб жорий этиш керак мамлакатимизда хам.

Ibodov Oybek Ulugbekovich 2018-02-24 21:42:29

Ушбу банддаги«Ўзбекистон Республикаси қонунчилигида кўзда тутилмаган таълим шаклида олинган бўлса» деган сузларни олиб ташлаш лозим йоким чет эл олий таълим даргохларида сиртки, масофадан туриб тахсил олганларни бизнинг мамлакатимизда сухбат оркали йоким имтихон килиб дипломларини тан олинишига имкон яратишимиз лозим. Сабаби мамлакатимиз ривожланиб бормокда чет эл инвестицисияси хисобига янги чэт эл корхоналари купаймокда ва ушбу компанияларда замон талабларига мос келувчи кадрларга талаб юкори булади, даврнинг шиддад билан юксалишини инобатга олган холда бизнинг мамлакатимизда хам ишлаб сиртки ёки масофадан туриб укиб уз билимини ошириб олий маълумотга эга булиб борадиган талаба кадрлар купайиб боради. Охирги 10 йилдан ошик вактга сиртки булим Республикамизда тугатилганлиги сабабли 600000 дан ошик битирувчиларнинг 90 фоизи олий маълумотли булиш имкониятидан мосуво булиб келмокда хар йили атиги 60000дан ошик битирувчи олий маълумотли булиш имкониятига эга булади ёким битирувчиларнинг атиги 10 фоизи колган 90 фоиз битирувчи олий маълумотли була олмайди бутун умрга. Бизнинг мамлакатимизда хам сиртки булимлар очилиши ва масофадан туриб олий маълумот олиш шакли жорий килиниши хамда ушбу олинган дипломлар чет мамлакатларига тан олиниши тугрисида иш олиб борилиши лозим ва чет мамлакатларнинг олий таълим даргохларининг дипломларини тан олиниши замон талабларига мос килиб жорий этиш керак мамлакатимизда хам.

Ibodov Oybek Ulugbekovich 2018-02-24 21:42:31

Ушбу банддаги«Ўзбекистон Республикаси қонунчилигида кўзда тутилмаган таълим шаклида олинган бўлса» деган сузларни олиб ташлаш лозим йоким чет эл олий таълим даргохларида сиртки, масофадан туриб тахсил олганларни бизнинг мамлакатимизда сухбат оркали йоким имтихон килиб дипломларини тан олинишига имкон яратишимиз лозим. Сабаби мамлакатимиз ривожланиб бормокда чет эл инвестицисияси хисобига янги чэт эл корхоналари купаймокда ва ушбу компанияларда замон талабларига мос келувчи кадрларга талаб юкори булади, даврнинг шиддад билан юксалишини инобатга олган холда бизнинг мамлакатимизда хам ишлаб сиртки ёки масофадан туриб укиб уз билимини ошириб олий маълумотга эга булиб борадиган талаба кадрлар купайиб боради. Охирги 10 йилдан ошик вактга сиртки булим Республикамизда тугатилганлиги сабабли 600000 дан ошик битирувчиларнинг 90 фоизи олий маълумотли булиш имкониятидан мосуво булиб келмокда хар йили атиги 60000дан ошик битирувчи олий маълумотли булиш имкониятига эга булади ёким битирувчиларнинг атиги 10 фоизи колган 90 фоиз битирувчи олий маълумотли була олмайди бутун умрга. Бизнинг мамлакатимизда хам сиртки булимлар очилиши ва масофадан туриб олий маълумот олиш шакли жорий килиниши хамда ушбу олинган дипломлар чет мамлакатларига тан олиниши тугрисида иш олиб борилиши лозим ва чет мамлакатларнинг олий таълим даргохларининг дипломларини тан олиниши замон талабларига мос килиб жорий этиш керак мамлакатимизда хам.

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 21:57:00

Yana o'sha muammo: bizdagi ta'lim standartlarida fanlar soni, miqdori, soatlari haddan tashqari ko'p va hech qaysi rivojlangan davlat ta'lim standarti bizdagi ta'lim standartiga to'g'ri kelmaydi.

Таълим сифатини назорат қилиш давлат инспекциясига тақдим этилган материалларни кўриб чиқиш тартиби

20. Ҳужжат эгаси ёки унинг нотариал тасдиқланган ишончномага эга бўлган қонуний вакили ёки манфаатдор ташкилот ариза ва унга илова қилинадиган ҳужжатларни ушбу Низомнинг 9-бандига мувофиқ Давлат инспекциясига тақдим этади.

21. Давлат инспекцияси тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) жараёни учун барча зарур ҳужжатлар мавжудлигини аниқлайди ва ушбу материалларни тегишли эксперт комиссиясига юборади.

Ушбу Низомнинг 9-бандиданазарда тутилган ҳужжатларнинг тўлиқ бўлмаган ҳажмда тақдим этилганлиги аризани кўриб чиқишни рад этиш учун асос бўлади ва ҳужжатлар ариза берувчига қайтарилади.

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 21:57:55

Yana o'sha muammo: bizdagi ta'lim standartlarida fanlar soni, miqdori, soatlari haddan tashqari ko'p va hech qaysi rivojlangan davlat ta'lim standarti bizdagi ta'lim standartiga to'g'ri kelmaydi.

24. Эксперт комиссияси нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) учун тақдим этилган таълим ҳужжатини ушбу Низомнинг 15-бандигамувофиқ махсус экспертизадан ўтказиш натижасига кўра хулоса тайёрлайди.

Эксперт комиссияси хулосасида ариза берувчининг хорижий давлатда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжати белгиланган талабларга жавоб бериши ва у махсус синовларга (тест, ёзма иш, суҳбат) тавсия этилиши ёки хорижий давлатда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжати белгиланган талабларга жавоб бермаслиги сабабли нострификациялашга тавсия этилмаслиги тўғрисида тавсияси баён этилади.

Таълим ҳужжатида умумкасбий ва мутахассислик фанлари бўйича фарқлар 30 фоизгача бўлганда суҳбат, 31-55 фоиз бўлганда тест (ёзма иш) ва суҳбат, 56-70 фоиз бўлганда талабгорларни соҳасидан келиб чиқиб тегишли олий ўқув юртида қайта тайёрлаш курсларида тўлов-контракт асосида таҳсил олишга йўналтирилади ва кейинчалик ўрнатилган тартибда тест (ёзма иш) ва суҳбатга киритилади.

[ izohlar (4) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 22:01:30

Yana o'sha muammo: bizdagi ta'lim standartlarida fanlar soni, miqdori, soatlari haddan tashqari ko'p va hech qaysi rivojlangan davlat ta'lim standarti bizdagi ta'lim standartiga to'g'ri kelmaydi. Natijada umumkasbiy va mutaxassislik fanlari bo'yicha farqlar 100%gacha borishi mumkin.

Bekmatov Akmal Kurbonmahmatovich 2018-02-16 21:22:42

А если человек учился за рубежом заочно (экономическое направление), приехав в Узбекистан не смог нострифицировать диплом из за недопустимости нострификации таких дипломов закрепленными на тот момент законодательными актами, от безвыходного положения, поступил в местный университет (по новой с 1 курса) и является студентом (2 курса-компьютерная инженерия ) на данный момент. На основе данного постановления заочный диплом можно нострифицировать, но как будут учитываться все нюансы, факты того что претендент, если даже и есть разница в предметах и часах, уже осваивает местную программу и считаю ему нет смысла назначать дополнительные испытания (или ввести дополнительные оговорки в данный акт учитывая такие тонкости).

Вообще назначать испытание для признания диплома выданного в зарубежных вузах и признающихся государством на территории которого он выдан - это сомнение в их компетентности...

Если говорить о разнице - даже у №1 вуза в мировом рейтинге будет разница с нашей программой, ему ведь не будут назначать дополнительные испытания, т.к. он в списке 500 или 1000 лучших. Получается мы приравниваем рейтинг наших вузов к этой 1000,а остальные ниже уровнем и требуется испытание?! Замечу, к сожалению, наши - вузы Узбекистана в этом списке не наблюдаются !

Необходимо избавиться от идеи этих испытаний, это будет правильно, это будет в ногу со временем и не будет повода для коррупции .

Бабажанов Фаррух Қадамбоевич 2018-02-17 21:20:57

кайта тайёрлов курсларида укишнинг муддати кандай булади 1 ойми 3 ойми

Джуматов Алишер Нигматович 2018-02-23 21:30:39

Пункт предлагает проведение собеседования, тестов или курсов переподготовки. Процедура, объем вопросов, сроки проведения и другие условия собеседования и тестов никак не урегулированы. Поэтому пункт содержит следующие коррупциогенные факторы, предусмотренные Методикой проведения антикоррупционной экспертизы проектов нормативно-правовых актов (МЮ, № 2745):

- предоставление государственным или иным органам или их работникам возможности по своему усмотрению издавать решения, принимать несколько видов решений и определять способ их исполнения - пункт 5 "а";

- необоснованное определение компетенции? выраженное в диапозитивном установлении возможности совершения органами действий в отношении физических лиц - пункт 5 "в";

- наличие норм, не имеющих конкретного механизма их реализации - пункт 7 "а".

25. Эксперт комиссиясининг хулосаси натижалари Давлат инспекциясининг расмий веб-сайтида маълум қилинади.

Ижобий хулоса олган (махсус синовларни топширишга тавсия этилган) ариза берувчи махсус синовдан ўтиш учун Давлат инспекциясига камида ўн кун олдин ёзма ёки электрон шаклда мурожаат қилиши керак. Махсус синовлардан ўтиш муддати тасдиқланган жадвалга мувофиқ ариза берувчининг розилиги билан белгиланади.

26. Махсус синовлар ариза берувчининг диплом иловасида мавжуд бўлган 3 тадан кўп бўлмаган мутахассислик фанлари бўйича, ҳуқуқ ва педагогика йўналишларида эса қўшимча равишда тарих ва ижтимоий фанлардан ўтказилади.

Ариза берувчининг мутахассислиги бўйича суҳбат соҳа бўйича тузилган Эксперт комиссияси томонидан ўтказилади.

[ izohlar (2) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Djalilov Komil Qudratovich 2018-02-09 22:05:14

tarix va ijtimoiy fanlarning qo'shimcha talab sifatida kiritilishi tushunarsiz. Deylik, xorijda "Ingliz tilini o'qitiish" yoki "ta'limni boshqarish" yoki "O'quv dasturlarini yaratish" singari (misol uchun) yo'nalishi bo'yicha bitirgan mutaxassisga o'z mutaxassisligi bo'yicha faoliyatini sifatli amalga oshirish uchun tarix va ijtimoiy fanlarning nima keragi borligi tushunarsiz.

Джуматов Алишер Нигматович 2018-02-23 21:49:35

Не понятен мотив включения теста по истории. Следуя логике, претенденты - обладатели иностранных дипломов по истории - должны тестироваться по вопросам права. Полагаю, что пункт в этой редакции содержит корупциогенный фактор - на претендента пытаются наложить обязанность соответствовать признакам (знание истории)? которые не соответствуют приобретаемому праву - пункт 6 "а" Методики проведения антикоррупционной экспертизы проектов нормативно-правовых актов (МЮ, № 2745).

[ izohlar (1) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Зокиров Латиф Хамидуллаевич 2018-02-12 11:30:40

"Махсус синовни ташкил этиш ва ўтказиш бўйича шикоятлар синов ўтказилган куни берилиши лозим." Бу тўғрисида синовга криувчиларни аввалдан хабардор қилиш лозимлиги тўғрисидаги мажбурият ҳам бўлиши керак, чунки муддат қисқа.


29. Эксперт комиссияси хорижий давлатларнинг таълим тўғрисидаги ҳужжатларини ўрганиб чиқиш ва ушбу Низомнинг 24-бандигамувофиқ ўтказиладиган махсус синовлар натижасига кўра тегишли якуний хулоса тайёрлайди ва уни Давлат инспекциясига тақдим этади.

31. Маълумот тўғрисидаги ҳужжатнинг эквивалент эканлигини қайд этилганлиги ҳақидаги қарор ҳужжатнинг эгасига махсус гувоҳнома бериш тўғрисида Давлат инспекциясининг тегишли буйруғи чиқарилишига асос бўлади.

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатлар тан олинганда ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) амалга оширилганда қуйидаги давлат намунасидаги гувоҳномалар расмийлаштирилади:

умумий ўрта маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома ушбу Низомга 3-иловага мувофиқ;

ўрта маълумот тугалланмаганлиги (10, 11 ва ундан юқори синфларда таълим олганлиги) тўғрисидаги маълумотнома ёки баҳолар табелини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома ушбу Низомга 4-иловага мувофиқ;

ўрта ва ўрта махсус маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома ушбу Низомга 5-иловага мувофиқ;

касб-ҳунар маълумоти тўғрисидаги дипломини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома ушбу Низомга 6-иловага мувофиқ;

олий маълумот (дипломли мутахассис, бакалавр ва магистр) тўғрисидаги дипломини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома ушбу Низомга 7-иловага мувофиқ.

Ҳужжат эгасининг хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжати давлат намунасидаги гувоҳнома билан биргаликда тақдим этилганда Ўзбекистон Республикаси ҳудудида қонуний кучга эга бўлади.

[ izohlar (2) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Shamsieva Khurshida Zakhirjanovna 2018-02-23 12:59:02
  • Очень долгий срок занимает процесснострификации документов об образовании и выдачи Удостоверения. К примеру, заявление на нострификацию Диплома бакалавра зарубежного специалиста мы подали 05.12.2017 года, интервью наш специалист прошел 30.01.2018 года. По сегодняшний день, т.е. 20.02.2018 года мы не можем получить Удостоверение о нострификации для следующего этапа - установления эквивалентности Диплома магистра.
  • Необходимо ускорить процесс нострификации, чтобы срок не превышал 1 месяца, как указано в п.32 Положения, по той причине, что это создает препятствия при трудоустройстве работников, получивших образование за рубежом.
Shamsieva Khurshida Zakhirjanovna 2018-02-23 13:01:45
  • Необходимо внедрить процесс одновременной подачи документов об образовании и нострификации всех степеней образования., т.к.поэтапная процедура отнимает большое количество времени.
  • Необходимо урегулировать процедуру онлайн подачи документов для нострификации.
  • Необходимо внедрить процесс подачи документов об образовании через Центры «одно окно».
[ izohlar (2) ]

Izohlar va ularga berilgan javoblar

Зокиров Латиф Хамидуллаевич 2018-02-12 11:35:15

Йиғим миқдорини камроқ қилиш мақсадга мувофиқ, хозирги тартиб бўйича 10 марталаб тестга ва 10 марталаб сухбатга кираётганлар бор, йўл қира ва яшаш харажатлари билан эса миқдор янада ҳам кўпроққа айланади фуқароларимизга. Давлат бюджет учун шу 50% миқдор умуман аҳамиятга эга эмас десак ҳам бўлади аслида.

Бабажанов Фаррух Қадамбоевич 2018-02-18 16:10:40

йигим микдорини энг кам иш хакининг 1 баробари микдорида белгилаш керак

35. Диплом (шаҳодатнома ёки баҳолар табели) ва мазкур Низомга3-6-иловаларига мувофиқ эквивалентлигини қайд этиш тўғрисидаги давлат намунасидаги гувоҳнома унинг эгасига Ўзбекистон Республикасидаги таълим муассасасида навбатдаги босқичда ўқишни давом эттириш ёки касбий фаолият билан шуғулланиш ҳуқуқини беради.

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш тартиби тўғрисидаги Низомга

1- ИЛОВА

Фуқароларнинг чет мамлакатларда олган касб-ҳунар ва олий таълим дипломларини нострификация қилиш

ТАРТИБИ

Олдинги таҳрирга қаранг.

Мазмуни

Муддати
(кунларда)

Бажариш учун
масъуллар

1.

Фуқароларнинг чет мамлакатларда олган касб-ҳунар ва олий таълим дипломларини нострификациялаш учун ариза ва тегишли ҳужжатлар Давлат инспекциясига топширилади.

Фуқаролар

2.

Ариза ва ҳужжатлар фуқаролардан Давлат инспекцияси томонидан қабул қилиб олинади.

Ҳужжатлар
топширилган куни.

Давлат инспекцияси.

2а.

Давлат инспекцияси лозим бўлган ҳолларда тегишли ўқув юрти, маҳаллий ва хорижий ташкилотлардан ўрганилаётган ишга тегишли аниқлаштирувчи ҳужжатларни сўраб олиши мумкин.

Давлат инспекцияси.

3.

Фуқаролардан қабул қилиб олинган ариза ва ҳужжатлар Давлат инспекцияси томонидан кўриб чиқилади ва тегишли қарор қабул қилинади.

Кўпи билан
бир ой муддатда.

Давлат инспекцияси.

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисида Низомга
2-ИЛОВА

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги
Таълим сифатини назорат қилиш давлат инспекциясига
А Р И З А_____________________________________________________________________ га
(ҳужжат эгасининг фамилияси, исми, отасининг исми)

___________________________________________________________________ нинг
(хорижий давлат номи)

____________________________________________________________________ дан
(маълумот тўғрисидаги ҳужжатни берган таълим муассасасининг номи)

__________________________________________________________ мутахассислиги

бўйича _________________________________________________________ берилган
(берилган вақти ва жойи)

______________________ ўқиш шакли _________-қайд рақами билан рўйхатга олинган
(кундузги, сиртқи, кечки, масофали)

______серияли, _________________-рақамли дипломнинг тан олинишини ва эквивалент

эканлигини қайд этиш (нострификациялаш) бўйича тегишли ҳужжатларимни қабул қилишингизни сўрайман.

Хорижий давлатда ўқиган таълим муассасаси тўғрисида қўшимча маълумотлар:

Индекс:

Телефон:

Факс:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(таълим муассасасининг манзили)

Аризага қуйидагиларни илова қиламан:1. Паспорт нусхаси.
2. ____________________________________________да _______ — _______ йилларда
________________шаклда ўқиб, «___________________________» мутахассислиги бўйича _______ йилда берилган _______- қайд рақами билан рўйхатга олинган ___серияли ____________________-рақамли диплом ва унинг иловасининг асл нусхаси.
3. 2-бандда қайд этилган диплом ва унинг иловасининг Ўзбекистон Республикаси давлат тилига нотариал тасдиқланган таржимаси.

4. Тўлов тўланганлиги ҳақида ҳужжат.
Ариза берувчи: ___________________________________________________________

(фамилияси, исми, отасининг исми)

____________________________
(ариза берилган сана)

____________________
(имзо)

Яшаш манзилим: _________________________________________________________
Телефон: ______________________

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисидаги низомга 3-ИЛОВА

Умумий ўрта маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида давлат намунасидаги гувоҳнома

Bu yerda Davlat Gerbi rasmi mavjud

GUVOHNOMA

O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

GUVOHNOMA

UO’ № 000000

Ma’lumot to’g’risidagi hujjatning asli bilan birgalikda

taqdim etilganda qonuniy kuchga ega bo’ladi

Ushbu guvohnoma bilan _______________________

__________________________________________ga
(familyasi, ismi, otasining ismi)

____________________________________________________ (ma’lumot to’g’risidagi hujjatni bergan ta’lim muassasasining nomi)

tomonidan_____________________________ da berilgan

(berilgan vaqti va joyi)

____________________________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning seriyasi, tartib raqami)

ma’lumot to’g’risidagi __________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning nomi)

O’zbekiston Respublikasida tan olinadi va u umumiy o’rta ma’lumothaqidagi shahodatnomaga tenglashtiriladi.

э

Davlat inspeksiyasi boshligi _______________________

F.I.O

M.O'Royxatdanotkazishraqami _____________

Berilgan sanasi: 20___ yil “_____”______________

Умумий ўрта маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида давлат намунасидаги гувоҳнома

(тавсифи)

Умумий ўрта маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш ҳақида давлат намунасидаги гувоҳноманинг муқоваси томонлари 105х145 мм ўлчовда яхлит қопланган жигар ранг кўринишга эга. Унинг юз томонида босма нақш усулида олтин рангдаги Ўзбекистон Республикаси Давлат Герби тасвири туширилган ва пастроқда лотин ёзувидаги ўзбек тилида GUVOHNOMA сўзи ёзилган.

Гувоҳноманинг ички қисми қалин оқ қоғозда офсет босма усулида беш хил : матн қисми учун – қора, оч сариқ ранг, ҳаворанг – тасвирий элементлар – учун яшил ва қизил рангда босилади.

Саҳифа марказининг оқ қисмига томонлари 55 мм дан 45 даражали бурчак қиялигида айланаси 60 мм диаметрга эга бўлган квадрат туширилиши туфайли ўзича бир фигура кўринишидаги ҳаворанг бўёқда туширилган Ўзбекистон Республикасининг Давлат Герби жойлаштирилади. Унинг атрофи нақшли растрдан ташкил топган оч сариқ рангдаги фондан иборат. Фон устига 3 мм энликда ҳаворанг ҳошия туширилган, ҳошия саҳифанинг марказини тўртта – саҳифанинг юқори қисмида учта ва унинг пастки қисмида битта, саккиз қиррали юлдузлар кўринишида миллий нақш ясаб ўрайди. Юлдузлар томонлари 23 ммдан иборат бўлган квадратлар туширилиши орқали ташкил этилган. Ҳошия ҳам нақшли растр шаклда ташкил қилинган. Учта (саҳифанинг юқори қисмидаги иккита ва пастки қисмида битта) юлдузнинг ҳар бирининг ичида кичикроқ ўлчамда:

— нақшли растр билан яшил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 4 мм (квадрат ўлчови 14 мм) энликда ташкил топган юлдуз;

— нақшли растр билан қизил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 1 мм (квадрат ўлчови 5 мм) энликда ташкил топган юлдуз. Саккиз қиррали юлдузнинг ичига қизил рангли бўёқда туширилган ярим ой ва беш қиррали юлдуз тасвири жойлаштирилади.

Гувоҳноманинг юқори қисмида лотин ёзувида “O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Talimsifatininazoratqilishdavlatinspeksiyasi” сўзи акс этттирилади. Ундан пастроқда UO’ лотин ҳарфи ва олти хонадан иборат бўлган рақам босилади.

Гувоҳнома 7 даражали ҳимояга эга:

1) икки хил усулдаги чоп этишдан фойдаланиш: асосий қисм учун офсет босма усули, рақамларни чоп этиш учун юқори усул;

2) машинада нусха кўчиришни қийинлаштирадиган нимтатир бўёқлардан фойдаланиш;

3) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларидан фойдаланиш;

4) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларини тушириш натижасида янги ранг ҳосил қилиш;

5) махсус қоғоз ишлатиш;

6) Ўзбекистон Республикаси Давлат Гербини оч ҳаворанг бўёқда тасвирлаш;

7) олти шаклли ўзгарадиган рақамдан фойдаланиш.

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисидаги низомга 4-ИЛОВА

Ўрта маълумот тугалланмаганлиги (10, 11 ва ундан юқори синфларда таълим олганлиги) тўғрисидаги маълумотнома ёки баҳолар табелини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома

Bu yerda Davlat Gerbi rasmi mavjud

GUVOHNOMA

O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

GUVOHNOMA

ТO’M № 000000

Ma’lumot to’g’risidagi hujjatning asli bilan birgalikda taqdim etilganda qonuniy kuchga ega bo’ladi

Ushbu guvohnoma bilan _______________________

__________________________________________ga
(familyasi, ismi, otasining ismi)

________________________________________________ (ma’lumot to’g’risidagi hujjatni bergan ta’lim muassasasining nomi)

tomonidan__________________________ da berilgan

(berilgan vaqti va joyi)

____________________________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning seriyasi, tartib raqami)

ma’lumot to’g’risidagi __________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning nomi)

O’zbekiston Respublikasida tan olinadi va ________________________________________________________________________________ tenglashtiriladi.

э

Davlat inspeksiyasi boshlig’i _______________________

F.I.O.

M.O'. Ro’yxatdan o’tkazish raqami __________

Berilgan sanasi: 20___ yil “_____”______________

Ўрта маълумот тугалланмаганлиги (10, 11 ва ундан юқори синфларда таълим олганлиги) тўғрисидаги маълумотнома ёки баҳолар табелини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақидаги давлат намунасидаги гувоҳнома

(тавсифи)

Ўрта маълумот тугалланмаганлиги (10, 11 ва ундан юқори синфларда таълим олганлиги) тўғрисидаги маълумотнома ёки баҳолар табелини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақидаги давлат намунасидаги гувоҳнома муқоваси томонлари 105х145 мм ўлчовда яхлит қопланган жигар ранг кўринишга эга. Унинг юз томонида босма нақш усулида олтин рангдаги Ўзбекистон Республикаси Давлат Герби тасвири туширилган ва пастроқда лотин ёзувидаги ўзбек тилида GUVOHNOMA сўзи ёзилган.

Гувоҳноманинг ички қисми қалин оқ қоғозда офсет босма усулида беш хил : матн қисми учун – қора, оч сариқ ранг, ҳаворанг – тасвирий элементлар – учун яшил ва қизил рангда босилади.

Саҳифа марказининг оқ қисмига томонлари 55 мм дан 45 даражали бурчак қиялигида айланаси 60 мм диаметрга эга бўлган квадрат туширилиши туфайли ўзича бир фигура кўринишидаги ҳаворанг бўёқда туширилган Ўзбекистон Республикасининг Давлат Герби жойлаштирилади. Унинг атрофи нақшли растрдан ташкил топган оч сариқ рангдаги фондан иборат. Фон устига 3 мм энликда ҳаворанг ҳошия туширилган, ҳошия саҳифанинг марказини тўртта – саҳифанинг юқори қисмида учта ва унинг пастки қисмида битта, саккиз қиррали юлдузлар кўринишида миллий нақш ясаб ўрайди. Юлдузлар томонлари 23 ммдан иборат бўлган квадратлар туширилиши орқали ташкил этилган. Ҳошия ҳам нақшли растр шаклда ташкил қилинган. Учта (саҳифанинг юқори қисмидаги иккита ва пастки қисмида битта) юлдузнинг ҳар бирининг ичида кичикроқ ўлчамда:

— нақшли растр билан яшил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 4 мм (квадрат ўлчови 14 мм) энликда ташкил топган юлдуз;

— нақшли растр билан қизил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 1 мм (квадрат ўлчови 5 мм) энликда ташкил топган юлдуз. Саккиз қиррали юлдузнинг ичига қизил рангли бўёқда туширилган ярим ой ва беш қиррали юлдуз тасвири жойлаштирилади.

Гувоҳноманинг юқори қисмида лотин ёзувида O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Talimsifatininazoratqilishdavlatinspeksiyasi сўзи акс этттирилади. Ундан пастроқда TO’M лотин ҳарфи ва олти хонадан иборат бўлган рақам босилади.

Гувоҳнома 7 даражали ҳимояга эга:

1) икки хил усулдаги чоп этишдан фойдаланиш: асосий қисм учун офсет босма усули, рақамларни чоп этиш учун юқори усул;

2) машинада нусха кўчиришни қийинлаштирадиган нимтатир бўёқлардан фойдаланиш;

3) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларидан фойдаланиш;

4) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларини тушириш натижасида янги ранг ҳосил қилиш;

5) махсус қоғоз ишлатиш;

6) Ўзбекистон Республикаси Давлат Гербини оч ҳаворанг бўёқда тасвирлаш;

7) олти шаклли ўзгарадиган рақамдан фойдаланиш.

Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисидаги низомга 5-ИЛОВА

Ўрта ва ўрта махсус маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома

Bu yerda Davlat Gerbi rasmi mavjud

GUVOHNOMA

O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

GUVOHNOMA

O’ № 000000

Ma’lumot to’g’risidagi hujjatning asli bilan birgalikda taqdim etilganda qonuniy kuchga ega bo’ladi

Ushbu guvohnoma bilan _______________________

__________________________________________ga
(familyasi, ismi, otasining ismi)

________________________________________________ (ma’lumot to’g’risidagi hujjatni bergan ta’lim muassasasining nomi)

tomonidan_______________________________ da berilgan

(berilgan vaqti va joyi)

____________________________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning seriyasi, tartib raqami)

ma’lumot to’g’risidagi __________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning nomi)

O’zbekiston Respublikasida tan olinadi va u o’rtamaxsus ma’lumothaqidagi shahodatnomaga tenglashtiriladi.

э

Davlat inspeksiyasi boshlig’i ____________________________

F.I.O.

M.O'. Ro’yxatdan o’tkazish raqami __________

Berilgan sanasi: 20___ yil “_____”______________

Ўрта ва ўрта махсус маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақидаги давлат намунасидаги гувоҳнома

(тавсифи)

Ўрта ва ўрта махсус маълумот тўғрисидаги шаҳодатномани нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақидаги давлат намунасидаги гувоҳнома муқоваси томонлари 105х145 мм ўлчовда яхлит қопланган жигар ранг кўринишга эга. Унинг юз томонида босма нақш усулида олтин рангдаги Ўзбекистон Республикаси Давлат Герби тасвири туширилган ва пастроқда лотин ёзувидаги ўзбек тилида GUVOHNOMA сўзи ёзилган.

Гувоҳноманинг ички қисми қалин оқ қоғозда офсет босма усулида беш хил : матн қисми учун – қора, оч сариқ ранг, ҳаворанг – тасвирий элементлар – учун яшил ва қизил рангда босилади.

Саҳифа марказининг оқ қисмига томонлари 55 мм дан 45 даражали бурчак қиялигида айланаси 60 мм диаметрга эга бўлган квадрат туширилиши туфайли ўзича бир фигура кўринишидаги ҳаворанг бўёқда туширилган Ўзбекистон Республикасининг Давлат Герби жойлаштирилади. Унинг атрофи нақшли растрдан ташкил топган оч сариқ рангдаги фондан иборат. Фон устига 3 мм энликда ҳаворанг ҳошия туширилган, ҳошия саҳифанинг марказини тўртта – саҳифанинг юқори қисмида учта ва унинг пастки қисмида битта, саккиз қиррали юлдузлар кўринишида миллий нақш ясаб ўрайди. Юлдузлар томонлари 23 ммдан иборат бўлган квадратлар туширилиши орқали ташкил этилган. Ҳошия ҳам нақшли растр шаклда ташкил қилинган. Учта (саҳифанинг юқори қисмидаги иккита ва пастки қисмида битта) юлдузнинг ҳар бирининг ичида кичикроқ ўлчамда:

— нақшли растр билан яшил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 4 мм (квадрат ўлчови 14 мм) энликда ташкил топган юлдуз;

— нақшли растр билан қизил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 1 мм (квадрат ўлчови 5 мм) энликда ташкил топган юлдуз. Саккиз қиррали юлдузнинг ичига қизил рангли бўёқда туширилган ярим ой ва беш қиррали юлдуз тасвири жойлаштирилади.

Гувоҳноманинг юқори қисмида лотин ёзувида O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Talimsifatininazoratqilishdavlatinspeksiyasi сўзи акс этттирилади. Ундан пастроқда O’ лотин ҳарфи ва олти хонадан иборат бўлган рақам босилади.

Гувоҳнома 7 даражали ҳимояга эга:

1) икки хил усулдаги чоп этишдан фойдаланиш: асосий қисм учун офсет босма усули, рақамларни чоп этиш учун юқори усул;

2) машинада нусха кўчиришни қийинлаштирадиган нимтатир бўёқлардан фойдаланиш;

3) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларидан фойдаланиш;

4) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларини тушириш натижасида янги ранг ҳосил қилиш;

5) махсус қоғоз ишлатиш;

6) Ўзбекистон Республикаси Давлат Гербини оч ҳаворанг бўёқда тасвирлаш;

7) олти шаклли ўзгарадиган рақамдан фойдаланиш.

“Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисидаги низомга

6-ИЛОВА

Rасб-ҳунар маълумоти тўғрисидаги дипломини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида гувоҳнома

Bu yerda Davlat Gerbi rasmi mavjud

GUVOHNOMA

O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

State Inspection for supervision of quality in education under the Cabinet of Ministers The Republic of Uzbekistan

GUVOHNOMA

CERTIFICATE

OMK № 000000

Ma’lumotto’g’risidagihujjatningaslibilanbirgalikdataqdimetilgandaqonuniykuchgaegabo’ladi

O’MK № 000000

Valid upon submission with the authentic document on education

Ushbu guvohnoma bilan _______________________

__________________________________________ga
(familyasi, ismi, otasining ismi)

Present ___________________________________

(name of educational, academic inquiry etc.)

Series __________ № __________________

___________________________________________ (ma’lumot to’g’risidagi hujjatni bergan ta’lim muassasasining nomi)

tomonidan__________________________ da berilgan

(berilgan vaqti va joyi)

Issued to _________________________________

(family name, first name, middle name)

____________________________________________________________

____________________________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning seriyasi, tartib raqami)

by _______________________________________

(name of institution issuing the qualification)

ma’lumot to’g’risidagi __________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning nomi)

__________________________________

(issued date and country)

O’zbekiston Respublikasida tan olinadi va u kasb-hunar ma’lumot to’g’risidagi diplomga tenglashtiriladi.

Is hereby recognized in the Republic of Uzbekistan to be equivalent to a diploma of secondary specialized vocational education.

Davlat inspeksiyasi boshlig’i __________________________

M.O'. F.I.O.

Royxatdanotkazishraqami __________

The Chief of the state Inspection __________________________

P.S. (full name )

Registry No __________

Berilgan sanasi: 20___ yil “_____”______________

Date of issue: ___________ “____” 20 ____

Rасб-ҳунар маълумоти тўғрисидаги дипломини нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) ҳақида давлат намунасидаги гувоҳнома

(тавсифи)

Rасб-ҳунар маълумоти даражасидаги диплом нострификацияси тўғрисида давлат намунасидаги гувоҳноманинг муқоваси томонлари 195х145 мм ўлчовда яхлит қопланган оч яшил ранг бумвинилдан тайёрланган кўринишга эга. Унинг юз томонида босма нақш усулида олтин рангдаги Ўзбекистон Республикаси Давлат Герби тасвири туширилган ва пастроқда лотин ёзувидаги ўзбек тилида GUVOHNOMA сўзи ёзилган.

Гувоҳноманинг ички қисми қалин оқ қоғозда офсет босма усулида беш хил : матн қисми учун – қора, оч сариқ ранг, ҳаворанг – тасвирий элементлар – учун яшил ва қизил рангда босилади.

Саҳифа марказининг оқ қисмига томонлари 55 мм дан 45 даражали бурчак қиялигида айланаси 60 мм диаметрга эга бўлган квадрат туширилиши туфайли ўзича бир фигура кўринишидаги ҳаворанг бўёқда туширилган Ўзбекистон Республикасининг Давлат Герби жойлаштирилади. Унинг атрофи нақшли растрдан ташкил топган оч сариқ рангдаги фондан иборат. Фон устига 3 мм энликда ҳаворанг ҳошия туширилган, ҳошия саҳифанинг марказини тўртта – саҳифанинг юқори қисмида учта ва унинг пастки қисмида битта, саккиз қиррали юлдузлар кўринишида миллий нақш ясаб ўрайди. Юлдузлар томонлари 23 ммдан иборат бўлган квадратлар туширилиши орқали ташкил этилган. Ҳошия ҳам нақшли растр шаклда ташкил қилинган. Учта (саҳифанинг юқори қисмидаги иккита ва пастки қисмида битта) юлдузнинг ҳар бирининг ичида кичикроқ ўлчамда:

— нақшли растр билан яшил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 4 мм (квадрат ўлчови 14 мм) энликда ташкил топган юлдуз;

— нақшли растр билан қизил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 1 мм (квадрат ўлчови 5 мм) энликда ташкил топган юлдуз. Саккиз қиррали юлдузнинг ичига қизил рангли бўёқда туширилган ярим ой ва беш қиррали юлдуз тасвири жойлаштирилади.

Гувоҳноманинг юқори қисмида лотин ёзувида O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Talimsifatininazoratqilishdavlatinspeksiyasi сўзи акс этттирилади. Ундан пастроқда O’MK лотин ҳарфи ва олти хонадан иборат бўлган рақам босилади. Гувоҳноманинг иккинчи саҳифасида барча ёзувлар инглиз тилида такрорланади.

Гувоҳнома 7 даражали ҳимояга эга:

1) икки хил усулдаги чоп этишдан фойдаланиш: асосий қисм учун офсет босма усули, рақамларни чоп этиш учун юқори усул;

2) машинада нусха кўчиришни қийинлаштирадиган нимтатир бўёқлардан фойдаланиш;

3) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларидан фойдаланиш;

4) ҳар хил шаклдаги растр сеткаларини тушириш натижасида янги ранг ҳосил қилиш;

5) махсус қоғоз ишлатиш;

6) Ўзбекистон Республикаси Давлат Гербини оч ҳаворанг бўёқда тасвирлаш;

7) олти шаклли ўзгарадиган рақамдан фойдаланиш.

“Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисидаги низомга 7-ИЛОВА

Олий маълумот (дипломли мутахассис, бакалавр ва магистр) даражасидаги дипломни нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш)ҳақида гувоҳнома

Bu yerda Davlat Gerbi rasmi mavjud

GUVOHNOMA

O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

State Inspection for supervision of quality in education under the Cabinet of Ministers The Republic of Uzbekistan

GUVOHNOMA

CERTIFICATE

O № 000000

Ma’lumotto’g’risidagihujjatningaslibilanbirgalikdataqdimetilgandaqonuniykuchgaegabo’ladi

O № 000000

Valid upon submission with the authentic document on education

Ushbu guvohnoma bilan _______________________

__________________________________________ga
(familyasi, ismi, otasining ismi)

Present ___________________________________

(name of educational, academic inquiry etc.)

Series __________ № __________________

___________________________________________ (ma’lumot to’g’risidagi hujjatni bergan ta’lim muassasasining nomi)

tomonidan__________________________ da berilgan

(berilgan vaqti va joyi)

Issued to _________________________________

(family name, first name, middle name)

____________________________________________________________

____________________________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning seriyasi, tartib raqami

by _______________________________________

(name of institution issuing the qualification)

ma’lumot to’g’risidagi __________________________

(ma’lumot to’g’risidagi hujjatning nomi)

__________________________________

(issued date and country)

O’zbekiston Respublikasida tan olinadi va ___________ ____________________________________________

(diplomli mutaxassis (oily ma’lumot), oily bakalavr, oily magistr darajalaridan tegishlisi nomi)

darajasidagi oliy ma’lumot haqidagi diplomga tenglashtiriladi.

Is hereby recognized in the Republic of Uzbekistan to be equivalent to a _________________________________

______________________________________________ (qualified specialist (higher education), bachelor’s , master’s ) degree.

Davlat inspeksiyasi boshlig’i __________________________

M.O'.F.I.O.

Royxatdanotkazishraqami __________

The Chief of the state Inspection ____________________________

P.S. (full name )

Registry No __________

Berilgan sanasi: 20___ yil “_____”______________

Date of issue: ___________ “____” 20 ____

Олий маълумот (дипломли мутахассис, бакалавр ва магистр) даражасидаги дипломни нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш)

ҳақида давлат намунасидаги гувоҳнома

(тавсифи)

Олий маълумот (дипломли мутахассис, бакалавр ва магистр) даражасидаги дипломнинострификациялаш ҳақидаги давлат намунасидаги гувоҳноманинг муқоваси томонлари 110х145 мм ўлчовда яхлит қопланган тўқ кўк ранг бумвинилдан тайёрланган кўринишга эга. Унинг юз томонида босма нақш усулида олтин рангдаги Ўзбекистон Республикаси Давлат Герби тасвири туширилган ва пастроқда лотин ёзувидаги ўзбек тилида GUVOHNOMA сўзи ёзилган.

Гувоҳноманинг ички қисми қалин оқ қоғозда офсет босма усулида беш хил : матн қисми учун – қора, оч сариқ ранг, ҳаворанг – тасвирий элементлар – учун яшил ва қизил рангда босилади.

Саҳифа марказининг оқ қисмига томонлари 55 мм дан 45 даражали бурчак қиялигида айланаси 60 мм диаметрга эга бўлган квадрат туширилиши туфайли ўзича бир фигура кўринишидаги ҳаворанг бўёқда туширилган Ўзбекистон Республикасининг Давлат Герби жойлаштирилади. Унинг атрофи нақшли растрдан ташкил топган оч сариқ рангдаги фондан иборат. Фон устига 3 мм энликда ҳаворанг ҳошия туширилган, ҳошия саҳифанинг марказини тўртта – саҳифанинг юқори қисмида учта ва унинг пастки қисмида битта, саккиз қиррали юлдузлар кўринишида миллий нақш ясаб ўрайди. Юлдузлар томонлари 23 ммдан иборат бўлган квадратлар туширилиши орқали ташкил этилган. Ҳошия ҳам нақшли растр шаклда ташкил қилинган. Учта (саҳифанинг юқори қисмидаги иккита ва пастки қисмида битта) юлдузнинг ҳар бирининг ичида кичикроқ ўлчамда:

— нақшли растр билан яшил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 4 мм (квадрат ўлчови 14 мм) энликда ташкил топган юлдуз;

— нақшли растр билан қизил рангли бўёқда туширилган, ҳошияси 1 мм (квадрат ўлчови 5 мм) энликда ташкил топган юлдуз. Саккиз қиррали юлдузнинг ичига қизил рангли бўёқда туширилган ярим ой ва беш қиррали юлдуз тасвири жойлаштирилади.

Гувоҳноманинг юқори қисмида лотин ёзувида O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Talimsifatininazoratqilishdavlatinspeksiyasi сўзи акс этттирилади. Ундан пастроқда O лотин ҳарфи ва олти хонадан иборат бўлган рақам босилади. Гувоҳноманинг иккинчи саҳифасида барча ёзувлар инглиз тилида такрорланади.

Гувоҳнома 7 даражали ҳимояга эга:

1) икки хил усулдаги чоп этишдан фойдаланиш: асосий қисм учун офсет босма усули, рақамларни чоп этиш учун юқори усул;

2) машинада нусха кўчиришни қийинлаштирадиган нимтатир бўёқлардан фойдаланиш;

3)ҳар хил шаклдаги растр сеткаларидан фойдаланиш;

4)ҳар хил шаклдаги растр сеткаларини тушириш натижасида янги ранг ҳосил қилиш;

5)махсус қоғоз ишлатиш;

6)Ўзбекистон Республикаси Давлат Гербини оч ҳаворанг бўёқда тасвирлаш;

7)олти шаклли ўзгарадиган рақамдан фойдаланиш.”.

Tadbir nomiAmalga oshirish mexanizmiAmalga oshirish muddatiIjrochilar
1Хорижий давлатларда таълим олганлик тўғрисидаги ҳужжатларни тан олиш ва нострификациялаш (эквивалентлигини қайд этиш) тартиби тўғрисидаQaror imzolangandan so'ng kuchga kiradiбир ой Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Таълим сифатини назорат қилиш давлат инспекцияси

So`rovnoma natijalari